דלג לתוכן

האתר בשלבי בניה

התחברות
הרשמה

דף הבית // תנך // תורה // חן החומש על פרשיותיו // כיצד נהיינו לעם? חלק א' ,חומש שמות, פרק א'

כיצד נהיינו לעם? חלק א' ,חומש שמות, פרק א'

שיעור 15 – בתחילת הפרק עם ישראל לא מוצג כעם, אלא כבני ישראל. משפחה גדולה. ומהתיאורים בהם משתמש החומש בתחילתו נראה שבני ישראל שכח את תפקידו, איבד כיוון. דווקא פרעה, הראשון שקרא לבני ישאל 'עם' הוא זה שממקד את בנ"י. שם מראה מול עיניהם ומראה להם שהם כבר לא משפחה. התיאורים בהם משתמש הכתוב לאחר תגובת פרעה הם ממוקדים יותר. מה בין שני חלקי הפרק? מדוע עמ"י לא נוצרו במקומם הטבעי, א"י? מה בין יעקב לישראל? מה ההבדלים בין תיאור הירידה שבחומש בראשית ובין התיאור בתחילת פרשתנו?

בשביל לשמור עליך להיות משתמש מחובר, לחץ כאן להתחברות או כאן להרשמה

שמור

נושאים קשורים

הרב שמעון קלייןמקראעיון והקשבה בפרשת השבועפרשת השבועתנך

כתיבת תגובה לבטל

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.

שיעורים אחרונים

שיפרשו בפניכם את שיטת הלימוד של בית המדרש

armando-arauz-6zigO1P0sPM-unsplash

דף הבית // תנך // תורה // חן החומש על פרשיותיו // כיצד נהיינו לעם? חלק א' ,חומש שמות, פרק א'

שמואל א •

מי אתם שאול ודוד?

לקריאה
armando-arauz-6zigO1P0sPM-unsplash

דף הבית // תנך // תורה // חן החומש על פרשיותיו // כיצד נהיינו לעם? חלק א' ,חומש שמות, פרק א'

מצוות הבן על האב - קידושין •

מצוות הבן על האב

מאמר הממחיש כמה אינפורמציה משוקעת בשלושה פסוקקים תמימים לגמרי. במובן זה הפוטנציאל שלו הוא של 'ספינת דגל' בתחום כלי הללמידה . כעת חושב שאפשר למנף וללוות אותו בזיהוי הכלים שנוספו לארגז הכלים.
לקריאה
armando-arauz-6zigO1P0sPM-unsplash

דף הבית // תנך // תורה // חן החומש על פרשיותיו // כיצד נהיינו לעם? חלק א' ,חומש שמות, פרק א'

תשעה באב •

על קמצא ובר קמצא

לקריאה
  • בית
  • אודות
  • הספריה שלכם
  • תנ"ך
  • משנה
  • תלמוד בבלי
  • מדרש
  • דרך הלימוד
  • נושאים שונים
  • מועדי ישראל

רוצים לשאול משהו?

התחברות
הרשמה

חיבורים

עמוד הבית

שיעורים
  • תנ״ך
  • משנה
  • תלמוד בבלי
  • מדרש
  • דרך הלימוד
  • מאמרים
  • מועדי ישראל

אודות

שיטת בית המדרש