שיעור 24 – נעסוק בשיעור בחנוכת המשכן, הנשיאים מביאים קרבנות, עגלות צב ובקר כקרבן מכל הנשיאים ביחד. משה מחלק את העגלות בין בתי האב של הלוויה ולבני קהת לא מביא כלל. "כִּי-עֲבֹדַת הַקֹּדֶשׁ עֲלֵהֶם, בַּכָּתֵף יִשָּׂאוּ." מה ההיגיון? שאלה זו נדרשת שוב לתשובה בספר שמואל. דוד מעלה את הארון לירושלים על עגלה, וכתוצאה מזה שמטו הבקר, ועוזה שניסה לתפוס את הארון מת. בהעלאה השנייה דוד משנה את אופי הנשיאה. הנשיאה נעשית בכתף, ע"י לווים, ועוד. ובאמת חז"ל התעוררו לשאלה זו ודורשים על טעותו של דוד כנגד משה. דבר מעניין הוא ייחוסה של החלטה זו למשה ולגבורה כאחד, מה המשמעות? מה היה מקור טעותו של דוד?
דף הבית // תנך // תורה // חן החומש על פרשיותיו // טעותו של דוד כנגד החלטתו של משה, חומש במדבר פ"ז, שמואל ב' פ"ו.
בראשית •
במאמר “שתי נקודות מבט”, הרב שמעון קליין מציע קריאה חדשה בשני סיפורי הבריאה – לא כסתירה, אלא כשתי תפיסות משלימות של העולם: מבטו של האל ומבטו של האדם. דרך ההבדל בין “בריאה” להבדלה ובין “יצירה” לחיבור, נחשף סוד הקיום האנושי שבין שמים וארץ.