דלג לתוכן

האתר בשלבי בניה

התחברות
הרשמה

דף הבית // תנך // תורה // חן החומש על פרשיותיו // בריאת העולם, בריאה – יצירה, עיון והעמקה בחמשת חומשי תורה פרקים א' – ב'

בריאת העולם, בריאה – יצירה, עיון והעמקה בחמשת חומשי תורה פרקים א' – ב'

שיעור 1 – הפתיחה של כל ספר היא המובא שלו, והפתיחה של ספר בראשית, היא המובא לכל התורה. אבל לא רק מבוא לתורה, אלא גם המבוא לכל העולם. הפערים הגדולים בין פרק א' לב', בייחס בין השמים והארץ, ומהו האדם, ועל פי זה, שני גישות בייחס לתורה ולעולם, והייחסים בין הגישות. פרק א' – פרק הבריאה, ד' ממלא את העולם. פרק ב' – פרק היצירה, ד' מתחיל לפנות מקום לאדם בעולם. פרק א' – הבדלה. פרק ב' – חיבור. השלב הראשון, לאחר הבריאה יש מאין, צריך הבדלה בתוך התהו ובהו. השלב השני, מתחילים ליצור, לחבר בין הדברים. כדי לחבר צריך קודם להגדיר.

בשביל לשמור עליך להיות משתמש מחובר, לחץ כאן להתחברות או כאן להרשמה

שמור

נושאים קשורים

מקראעיון והקשבה בפרשת השבועתנך

כתיבת תגובה לבטל

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.

שיעורים אחרונים

שיפרשו בפניכם את שיטת הלימוד של בית המדרש

armando-arauz-6zigO1P0sPM-unsplash

דף הבית // תנך // תורה // חן החומש על פרשיותיו // בריאת העולם, בריאה – יצירה, עיון והעמקה בחמשת חומשי תורה פרקים א' – ב'

שמואל א •

מי אתם שאול ודוד?

לקריאה
armando-arauz-6zigO1P0sPM-unsplash

דף הבית // תנך // תורה // חן החומש על פרשיותיו // בריאת העולם, בריאה – יצירה, עיון והעמקה בחמשת חומשי תורה פרקים א' – ב'

מצוות הבן על האב - קידושין •

מצוות הבן על האב

מאמר הממחיש כמה אינפורמציה משוקעת בשלושה פסוקקים תמימים לגמרי. במובן זה הפוטנציאל שלו הוא של 'ספינת דגל' בתחום כלי הללמידה . כעת חושב שאפשר למנף וללוות אותו בזיהוי הכלים שנוספו לארגז הכלים.
לקריאה
armando-arauz-6zigO1P0sPM-unsplash

דף הבית // תנך // תורה // חן החומש על פרשיותיו // בריאת העולם, בריאה – יצירה, עיון והעמקה בחמשת חומשי תורה פרקים א' – ב'

תשעה באב •

על קמצא ובר קמצא

לקריאה
  • בית
  • אודות
  • הספריה שלכם
  • תנ"ך
  • משנה
  • תלמוד בבלי
  • מדרש
  • דרך הלימוד
  • נושאים שונים
  • מועדי ישראל

רוצים לשאול משהו?

התחברות
הרשמה

חיבורים

עמוד הבית

שיעורים
  • תנ״ך
  • משנה
  • תלמוד בבלי
  • מדרש
  • דרך הלימוד
  • מאמרים
  • מועדי ישראל

אודות

שיטת בית המדרש