דלג לתוכן

האתר בשלבי בניה

התחברות
הרשמה

דף הבית // תלמוד ומדרש // עיון והקשבה במסכת קידושין תש"פ - תשפ"א // מדוע אישה פטורה מלמול את בנה?

מדוע אישה פטורה מלמול את בנה?

שיעור 6 – המקור ללימוד חז"ל שאין האישה מחויובת למול את בנה מהפסוק "כאשר צווה אותו אלוקים" – אותו ולא אותה, נראה מאוד לא מובן. אולם כאשר קוראים את הפרשה עצמה לעומק , כמו שקראו רבותינו אפשר להבחין כיצד ה' יתברך בעצמו רומז למה שחכמים פסקו, וכן בכל התורה כולה.

בשביל לשמור עליך להיות משתמש מחובר, לחץ כאן להתחברות או כאן להרשמה

שמור

נושאים קשורים

גמראהרב שמעון קלייןקידושין

כתיבת תגובה לבטל

יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.

שיעורים אחרונים

שיפרשו בפניכם את שיטת הלימוד של בית המדרש

taylor-flowe-ZHY7-YaGG2U-unsplash (1)

דף הבית // תלמוד ומדרש // עיון והקשבה במסכת קידושין תש"פ - תשפ"א // מדוע אישה פטורה מלמול את בנה?

בראשית •

שתי נקודות מבט

במאמר “שתי נקודות מבט”, הרב שמעון קליין מציע קריאה חדשה בשני סיפורי הבריאה – לא כסתירה, אלא כשתי תפיסות משלימות של העולם: מבטו של האל ומבטו של האדם. דרך ההבדל בין “בריאה” להבדלה ובין “יצירה” לחיבור, נחשף סוד הקיום האנושי שבין שמים וארץ.
לקריאה
armando-arauz-6zigO1P0sPM-unsplash

דף הבית // תלמוד ומדרש // עיון והקשבה במסכת קידושין תש"פ - תשפ"א // מדוע אישה פטורה מלמול את בנה?

שמואל א •

מי אתם שאול ודוד?

לקריאה
armando-arauz-6zigO1P0sPM-unsplash

דף הבית // תלמוד ומדרש // עיון והקשבה במסכת קידושין תש"פ - תשפ"א // מדוע אישה פטורה מלמול את בנה?

מצוות הבן על האב - קידושין •

מצוות הבן על האב

מאמר הממחיש כמה אינפורמציה משוקעת בשלושה פסוקקים תמימים לגמרי. במובן זה הפוטנציאל שלו הוא של 'ספינת דגל' בתחום כלי הללמידה . כעת חושב שאפשר למנף וללוות אותו בזיהוי הכלים שנוספו לארגז הכלים.
לקריאה
  • בית
  • אודות
  • הספריה שלכם
  • תנ"ך
  • משנה
  • תלמוד בבלי
  • מדרש
  • דרך הלימוד
  • נושאים שונים
  • מועדי ישראל
  • הצהרת נגישות
  • מדיניות פרטיות

רוצים לשאול משהו?

קוקיז והעדפות פרטיות

אנחנו משתמשים בקוקיז לצורך הפעלת האתר, מדידה ושיווק.

ברירת מחדל: רק קוקיז חיוניים. הבחירה נשמרת בדפדפן שלך.

התחברות
הרשמה

חיבורים

עמוד הבית

שיעורים
  • תנ״ך
  • משנה
  • תלמוד בבלי
  • מדרש
  • דרך הלימוד
  • מאמרים
  • מועדי ישראל

אודות

שיטת בית המדרש